Harry Potter s az azkabani fogoly PC-jtk vgigjtszsa
Hermione, Ron s Harry immr a harmadik vket kezdik el a Roxfortban. A tavalyi gikszert is sikerlt elkerlni - vagyis a kt fi nem ksi le a vonatot, gy a hrom j bart egytt ldgl a Roxfort Expressz hts kocsijnak utols flkjben. A beszlgets termszetesen a Reggeli Prfta cikke krl forog: Sirius Black, a kzveszlyes bnz megszktt az Azkabanbl, s most Harry letre tr. Vgl Makesz, Ron patknya vet vget a diskurzusnak: gazdjtl megszkve kirohan a flkbl, s a gyerekek azonnal a nyomba erednek, mi pedig tvehetjk az irnytst. Az els, vonatos szint egyfajta gyakorlplynak takinthet, gy rengeteg tippet kapunk a kezelst illeten. Ami elszr szembetnik: ezttal mind a hrom hs szerepet kap a jtkban. Gyakran egytt kell barangolni velk, ilyenkor egyikket mi irnythatjuk, trsaink pedig nllan kvetnek s segtenek minket. Sajnos nem vlaszthatjuk meg, kivel szeretnnk menni, a gp vlasztja ki automatikusan. A vonatfolyosn Harryt kell irnytani, s benzhetnk a flkkbe, ahol a tbbi roxfortos dikkal szba elegyedhetnk (egyszeren menjnk kzel hozzjuk). Miutn mindenhova bekukkantottunk, elrkeztnk a kocsi vgbe. Makesz sajnos kicsszik a keznk kzl, utunkat pedig egy lelakatolt ajt zrja el. Persze ez egy roxforti harmadvesnek nem lehet akadly: clozzunk a plcnkkal az tjrra. Mikor a kulcslyuk bra megjelenik a levegben, elengedhetjk a gombot, s az ajt kinylik az Alohomora varzsszra. A kvetkez vagonban a magassgklnbsgek lekzdsnek mdszereit sajtthatjuk el. Az alacsonyabb ldknak egyszeren nekiszaladhatunk, Harry magtl felkapaszkodik rjuk. A magasabbak esetben hasznlnunk kell az ugrs gombot is. A harmadik kocsiban egy mretes lda torlaszolja el az utunkat. Tapasztaltabbak felfedezik rajta a Depulso varzsige jelt, gy mris vilgos, mi a feladat: lkjk arrbb a dobozt egy jl irnyzott bbjjal. A srga kincsesldkat nyissuk ki, majd szedjk ssze a sztgurul Mindenz Drazst. Ne fledkezznk meg a rcsos trolk kinyitsrl sem, melyek mgtt jabb ldkat lelhetnk. Az ajt eltt lebeg varzsknyvn thaladva elmenthetjk a jtkllst, majd folytathatjuk Makesz keresst. A kvetkez vagonbl ltszlag nem visz tovbb t, vegyk ht szemgyre a baloldalt tallhat mretes szekrnyt. Rgtn hrom Alohomora-jel is van rajta, ami azt jelzi, hogy hseink csak egyttes ervel kpesek kinyitni a zrat. Tartsuk ht lenyomva az egr bal gombjt mindaddig, mg hrom Alohomora-jel meg nem jelenik a szekrnyen. Ekkor felengedve a gombot feltrul az ajt, mely mgtt egy vzkp-szobor lapul. Ilyennel mr tallkozhattak a tapasztalt HP-veternok, gy mr lendtik is a plcjukat, a szoborra Lumos bbjt kldve ugyanis titkos tjrkat fedezhetnk fel. Ezttal is kiderl, a szemkzti fal nem is olyan szilrd, mint hittk - stljunk t rajta nyugodtan. A tloldalon kellemetlen meglepets vr rnk, nhny repl knyv tmad hseinkre. A Depulso bvige itt jl fog jnni, f, hogy clozzunk pontosan vele. Gyzelem esetn pillantsunk vessk a jobb szemkzti sarokba, ahol egy Depulso jellel elltott gombot tallunk. Ezen az emltett varzst alkalmazva, megnylik elttnk az t a rccsal krbevett kincsesldhoz. Az dessg begyjtse utn irny a kvetkez kocsi, ahol rengeteg rmsges teremtmny vr rnk - szerencsnkre csak ldikbl, ketreceikbl figyelnek minket. Meg sem lepdnk, mikor rgi rivlisunkat, Draco Malfoyt ilyen trsasgban ltjuk viszont. Az viszont mr kellemetlenl rint, hogy rnk szabadt egy pldnyt a Szrnyek Szrny Knyvbl, melynek lapjain ismt csak a Depulso hasznlatval tehetjk artalmatlann. Kitartsunkat egy varzslkrtyval jutalmazza a jtk - sszesen 80 darabot kell sszegyjtennk belle a jtk sorn. Az ajt mgtt vgre megleljk Makeszt, m nem rlhetnk sokig - hirtelen sttsg szll a vonatra, s a hall hideg lehelete dermeszti meg a levegt... A szemkzti ajt hirtelen kivgdik, s egy rettenetes dementor, az Azkaban reinek egyike jelenik meg elttnk. Mivel Harry eszmlett veszti, Hermione pedig segtsgrt szalad, Ronnal kell feltartanunk a tlvilgi teremtmnyt az ersts megrkeztig. Figyeljnk ht a felbukkan Depulso jelekre, s kldjnk rjuk bbjt, amilyen gyorsan csak tudunk! A kzdelem remnytelennek ltszik, m ha kitartunk, befut Hermione Lupin professzorral az oldaln. Az j stt varzslatok kivdse tanr elzi a tmadt, mi pedig csppet felllegezhetnk, hiszen teljestettk a kikpzst.
Carpe Retractum Challenge
Megrkezsnket kveten nincs idnk pihenni: mris az els rn talljuk magunkat. A stt varzslatok kivdse trgyat ezttal a vonaton megismert Lupin professzor tantja, aki mindjrt egy bvigvel ismertet meg minket. A bemutats feladata ezttal Ronra hrul, gy a hts ajtn belpve indulhatunk a Kihvs teljestsre. sszesen 10 pajzsot kell begyjteni az gyessgi feladatokat felvonultat plyn, legtbbszr a Carpe Retractum bbj felhasznlsval. Az j varzslatot a lila fnygmbkn tudjuk alkalmazni: vagy magunkat tudjuk feljk hzni, vagy azokon hzhatjuk magunk fel, gy aktivlva kapcsolkat, vagy ppen lenyitva a titkos tjrk ajtit. Sok jtkelemmel ismerkedhetnk mg meg ezen a plyn; ilyenek az tugrand szakadkok (szerencsre a leess csak egy kis letvesztesggel jr, gy nem kell jrakezdeni az egsz szintet), a lovagi pnclok, melyekbl a Depulso alkalmazsval dessget nyerhetnk, vagy titkos tjrkra lelhetnk; illetve ugrsznyegekre. Utbbiakat a Spongify varzzsal aktivlhatjuk, csak ugorjunk r s mr is hatalmasat replhetnk. Az irny belltsval ilyenkor nem kell trdni, mindenkppen a megfelel helyre rept minket a sznyeg. Itt tallkozhatunk elszr nhny jfajta ellensggel is. A gonosz mancskk (imp), a tndrmank (pixie) s a tzrkok (fire crab) sokszor megneheztik a dolgunkat. Azt javaslom, figyelmesen mozogjatok a plyn, minden pnclt, kpet, ldt prbljatok megbvlni, akr tbbszr egyms utn is. Szedjetek ssze minden drazst (Bertie Bott's Every Flavour Beans), ststit (Cauldron Cake), tkpsttomot (Pumpkin Pastie), amennyit csak lehet, ksbb j hasznt veszitek majd. letertket a csokibkk (Chocolate Frog) begyjtsvel tudjtok a harcok utn feltlteni. Ha sikerl vgigmenni, s mind a 10 pajzsot megtallni, a Drazs Szobt kapjuk jutalmul. Ellenkez esetben megprblhatjuk jra, ezttal figyelmesebben vgigmenni a plyn, felkutatva a kihagyott vrteket is.
Bean Bonus Room
Egy egsz terem tele drazsval, stivel, tkpsttommal - minden gyermek lma. De ne lmlkodjunk, hiszen az ra ketyeg, nincs sok idnk r, hogy megtltsk zsebeinket. Elszr a terem kzepn, a padln tallhat Depulso jelle nyissuk ki a ldkat, majd az ugrsznyeget felhasznlva gyjtsk be a levegben lebeg dessget. Haladjunk mindig a cukorkkkal jellt tvonalon, egy pillanatra se lljunk meg, de fordtsunk kln figyelmet a ritka s rtkes ststik begyjtsre! Ha ezekre odafigyelnk, biztosan dessggel megrakodva s elgedetten hagyjuk majd el a bnusz szobt.
Kalandozsok a kastlyban
Az els kihvs vgeztvel kapunk egy kis szabadidt, gy elkezdhetjk felderteni az iskola kastlyplett. Fred s George ugyan srgetnek, hogy tekintsk meg boltuk knlatt, de azrt nem kell nagyon sietnnk. A Roxfort 7 szintbl, egy alagsorbl s egy udvarbl ll. A fldszinten a Challenge szobkat talljuk, ahova brmikor visszatrhetnk jrajtszani a kihvsokat, olyan titkok utn kutatva, melyek elkerltk figyelmnket. Van itt mg egy rdekes szoba, ht szmozott portrval: ezek a kastly klnbz szintjeire vezet tlevgsok, melyekkel rengeteg lpcszst megsprolhatunk. A hozzjuk tartoz jelszavakat Hborc legyzsvel szerezhetjk meg az els kihvs teljestse utn. Az els szinten McGalagony professzor tvltoztatstan terme mellett egy portrajtt is tallunk. Ez nem tvesztend ssze a szmozott tlevgs-portrkkal! sszesen 8 ilyen portr tallhat a kastlyban, melyek mgtt ltalban gazdag dessgterms vr rnk pr egyszer feladat utn. Sajnos csak jelszval lehet bejutni, m ezeket brmikor megvsrolhatjuk Fred s George boltjban. A msodik emelet kiterjedtebb az elznl: a bbjtan terem s a knyvtr mellett j pr titkot is rejt. Ilyen a vzkptl balra, egy Lumos varzslat hatsra megnyl fal; a falon fgg drapria, melyre szintn rdemes elstnnk egy bvigt; vagy a jobb kz fel, a folyos vgn lthat knyvespolc, amely mgtt rejtett szoba tallhat. A harmadikon a stt varzslatok kivdse terem tallhat. A negyedik, az tdik s a hatodik szint fleg a portrajtk miatt rdekes. A hetediken is tallunk ilyet, na meg itt van a Griffendl klubhelyisge, valamint a Weasley-ikrek hres varzsboltja is. Nhny tancs a vsrlshoz: vegynk meg minden krtyt, amit csak tudunk - a drazsk s a tkk msra gysem jk. Az ststiket portrjelszavakra cserlhetjk be, szinte biztos, hogy meg fog trlni a befektets. Vehetnk csokibkt is, ha nagyon le lennnk gyenglve, de ennek ltalban nincs sok rtelme. Amennyiben vgkpp nem tudunk portrjelszavakhoz elegend stit szerezni (amit nem nagyon hiszek), bevlthatjuk a drazskat is, br ez nem tl j zlet... Lthatunk mg a boltban egy titokzatos krtyt: ezt nem lehet megvenni, viszont ha a maradk 79 krtyt sszegyjtjk, Fredk ingyen odaadjk neknk az albumunk teljess ttelhez. Nem szltam mg az alagsorrl, illetve az udvarrl. Elbbi hely egy kiss flelmetes hely, de kt portrajt is van odalent, gy rdemes oda is benzni. A szabadban is tallunk kihvst: szobrok, kutak, gombok j nhny titkot rejtenek, szinte minden percben rakad az ember egy jabb drazslelhelyre. Csak cmszavakban: az rkdok vgben tallhat kpek; az udvar kzepn tallhat kt sasszobrai; a bokorszobrok a kertben; Hagrid tkltetvnye, ahol a nvnyek s a madrijeszt is titkot rejtenek; rdemes a vadr hza mgtt s a falak mentn is sztnzni! A szoborkertben van mg egy rdekes, idre men minifeladat: a fldn tallhat, ngyzetes kre llva a szemkzti falon egy llat kpe jelenik meg. Keressk meg a kertben a hozz tartoz gombot, nyomjuk meg, majd rohanjunk vissza a kre, ami ekkor jabb llat kpt mutatja. sszesen ngy gomb lenyomsa utn elnyerjk jutalmunkat, egy klnleges krtyt. A kastlyban gyakran botlunk ide-oda kszl dikokba. Egy rszk hasznos tancsokkal lt el minket, msok krtyt ajnlanak megvtelre. Utbbi lehetsggel ljnk, ha csak tehetjk, hiszen csak gy vlhat teljess a gyjtemnynk. Az udvaron sszeakadunk Neville-el is, aki pp Hagrid rjra siet, s siettet minket is. Mi azrt nem kapkodunk, s elbb mg letrnk a bal kz fel tallhat Tndrkthoz, ahonnan a szemnk lttra kergettek ki nhny dikot a kis pixik.
Pixie Infestation
Ez az els minijtk: a ktra egy hrmas varzslatot bocstva indthatjuk el a pixik rohamt, amelynek tllsrt leterptl csokibka s varzslkrtya lesz a jutalmunk. Ha az oldalazssal folyamatosan a kt krl krzve szrjuk a bbjt, nem lehet gond a kis tndrmank eliminlsa. sszesen t rohamot kell kibrnunk a a jtk teljestshez, ekkor a kt vgleg beomlik, mi pedig indulhatunk tovbb.
Caring Magical Creatures Class
A boltv alatt thaladva jutunk el Hagridhoz. A vadr pp egy hippogriffet mutat be az sszegylt tanulknak, majd felszltja Harryt egy kis lovaglsra. A repl llatot az egrrel, vagy a jobbra-balra nyilakkal irnythatjuk, szrnyval csapkodni az ugrs gomb megnyomsval kezd. A levegben lv karikkon treplve 100 pontot kapunk, a plya sikeres teljestshez szksges minimum a jobb fels sarokban ltszik. Itt is t, egyre nehezed plyt kell teljestennk a vgs nyershez. Ez taln a jtk egyik legnehezebb feladata, klnsen ami az utols plyt illeti. Figyeljnk arra, hogy emelkedni gyorsabban lehet, mint sllyedni, gy prbljuk inkbb alulrl megkzelteni a gyrket. Visszafordulni nem lehet, gy meg kell prblnunk tartani a karikk altal kijellt tvonalat. Ha valamelyik szint nem sikerl elsre, prbljuk meg jra, a gyakorlat sokat segt.
Draconifors-Lapifors Challenge
McGalagony tvltoztatstan rjra az els emeleti teremben kerl sor. is egy egszen j mgival ismertet meg minket, m a kiprbls feladata ezttal Hermionra hrul. A Lapifors bbjjal egy kis nylszobrot kelthetnk letre, s vehetjk t vele az irnytst. Ugyangy irnythatjuk, mint hseinket, csak ezttal a bal egrgomb varzshasznlat helyett a f rgst jelenti. Erre szksg is lesz a nyllyukak eltt, amelyeken keresztl addig elrhetetlen helyekre is bejuthatunk. A barna fldhnysokon szintn a bal gombot hasznlva vgezhetnk nmi ssi munklatot. Ha szeretnnk visszakapni Hermione irnytst, az Enter gombot kell hasznlnunk. Hasonl mdon vehetjk t a kis minisrknyok irnytst is, a Draconifors varzs segtsgvel. ket a hippogriff-lovaglsnl lert mdon rptethetjk. ltalban a tzlabdkat kell sszeszednnk srknyunkkal, majd az gy szerzett lngot a falon lthat, srkny alak fklyatartk meggyjtsra felhasznlnunk (bal egrgomb). Vannak idre repkeds rszek is - ennek rdemes tbbszr nekifutni, hogy minden extrt megszerezhessnk. A bokorlabirintusnl emelkedjnk fel a tetre, mert ott talljuk meg az egyik pajzsot! Nha repls helyett rdemesebb a fldn totyogni srknyunkkal, gy lassabb lesz a halads, de az irnts knnyebb. Itt is 10 pajzsot kell begyjtennk a teljes sikerhez.
Anti-Dementor Lesson
Miutn Harryt kviddicsezs kzben dementorok tmadjk meg, Lupintl meg kell tanulnia elhrtani az effajta veszlyt. Ezttal csak mumusok lesznek az ellenfelek, akik azonban kpesek felvenni legsttebb flelmeink alakjt - Harry esetben ezrt dementorknt jelennek meg. Elzskre a patrnusidzs - Expecto Patronum - bbj hasznlatos. Ennek kivitelezse nehezebb, mint az eddigiek: meg kell vrnunk, amg a bal gomb lenyomsakor a vllunktl elindul fnykr a karunkon vgigsiklik, majd plcnk felhez r, s pontosan ekkor szabad felengedni a gombot.
Library
Miutn kiderl, hogy Csikcsrt ki akarjk vgezni, hseink a knyvtrban prblnak szerencst keresni. Itt tallhatjuk a harmadik minijtkot, amely a pixi-kthoz hasonlan zajlik. Ezttal a Roxfort Expresszen mr megismert Szrnyek Szrny Knyvnek egy jabb pldnyt kell tszr legyrnnk, t krtyrt cserbe. Arra gyeljnk, hogy minden kr utn csak annyi csokibkt szabad megenni, amennyi maximumra tlti leternket - a maradk j lesz vsztartalknak a harc idejre.
Glacius Challenge
Kvetkezik a bbjtan ra Flitwick professzorral, aki a fagyszt Glacius bbjjal ismerteti meg az osztlyt. A bemutats feladata ezttal Harryre vr. Kt jdonsg lesz: a tzszalamandrk, melyeket le kell fagyasztani, illetve a kutak, melyek jgg dermesztsvel remek bobplyn csszhatunk le. Az elre-htra gombokkal gyorsthatunk-lassthatunk, az egrrel pedig irnythatjuk magunkat. Az elgazsok miatt rdemes lehet egy-egy plyn tbbszr is lecsszni, ehhez elg, ha a vgn direkt kiesnk. Tz pajzs megszerzse a feladat itt is.
Tunnel to Shrieking Shack
Miutn Sirius elrabolja Ront, Harry s Hermione a friafz alatti jratokban prblnak bartjuk nyomra bukkanni. Itt csontvzak lesznek a f ellensgeink, s fel kell hasznlni korbban tanult varzslatainkat is (Draconifors, Glacius) a tovbbjutshoz.
Protect Sirius from the Dementors
Vgre lehetsgnk lesz lesben is kiprblnunk az Expecto Patronum bbjt. A dementorok krbevesznek minket, mozogni nem tudunk, csupn az egrrel krzhetnk, figyelve, hol vlik ki valamelyik falbl, hogy felnk induljon. Igyekezznk tkletesen vgrehajtani a varzslatot, keveset hibzni, s sokat forogni, nehogy htunk mg lopakodjon az egyik azkabani szrnyeteg.
Rescue Buckbeak
Szerencss megmeneklsnk utn mr csak egy dolog van htra: helyrehozni mindent, ami eddig elromlott. Ezt Csikcsr kivgzsnek megakadlyozsval kell kezdeni, amihez visszautazunk az idben. A raboskod hippogriff kiszabadtshoz Harry s Hermione sszehangol munkjra lesz szksg. Ezutn kvetkezhet Sirius kiszabadtsa brtnbl, s mr majdnem vgeztnk is...
Final Exams
Mr csak az v vgi zrvizsgk vannak htra. Ezek nagyon hasonltanak a korbbi challengekre, m ezttal csak t-t pajzsot kell begyjtennk - igaz, a feladatok is nehezebbek egy csppet. Miutn vgeztnk, mg mindig visszamehetnk a korbbi feladatokra, tkutathatjuk a kastlyt tovbbi titkok remnyben, esetleg megprblhatjuk bvteni a krtyagyjtemnynket. Ha mr tnyleg nincs mit tennnk, keressk meg az udvaron lldogl Dumbledore-t, s nzzk vgig a jtk megnyersnek kpsorait...
|